نحوه ساخت و وزن شاسی دستگاه فایبر لیزر برش فلزات چقدر مهم است؟

در این مقاله تصمیم دارم توضیحاتی در مورد مشخصات و وزن شاسی دستگاه فایبر لیزر برش فلزات را به شما به اشتراک بگذارم . در حال حاضر عمده دستگاههای فایبر لیزر وارداتی که عموما با قیمت پایین ارایه می شوند ، دارای بدنه ساخته شده از قوطی با وزن سبک هستند، این مساله  برای وارد کننده ماشین الات دارای اهمیت است چون با توجه به پرداخت عوارض گمرکی پایین ، قیمت تمام شده محصول را برای فروش می تواند کاهش دهد.

 

به نظر شما دستگاهتان چه باری را باید تحمل کند؟

ولی این موضوع در طول عمر و کیفیت کار دستگاه شما اهمیت بسیار بالایی دارد. بیایید با هم یک محاسبه کوچک انجام دهیم . فرض کنید شما می خواهید یک لیزر با توان 1.5 کیلو وات خریداری کنید. در اینجا دیتا شیت توان برشکاری لیزر ریکاس( Raycus) را برای شما می گذارم:

 

 

500W-6000W切割参数表EN.pdf

 

همانطور که در قسمت سورس 1.5 کیلو وات مشاهده می کنید(عکس زیر)

ریکاس اعلام کرده که کربن استیل یا همان ST37 ( ورق آهن معمولی ) را تا ضخامت 20 میلیمتر می تواند برش دهد. خوب به نظر شما ورق 20 میلیمتر که بخواهیم روی دستگاه بگذاریم چقدر وزن دارد؟

برای یک ورق 1.5 در 3 متر محاسبه می کنیم :

150cm*300cm*2cm*7.8/1000 = 702Kg

با این اوصاف باید شاسی شما توان تحمل نهایت 700 کیلوگرم وزن را داشته باشد. این انتظار را می توان از یک شاسی 1200 کیلوگرمی داشت؟

حتما اگر چند ماه هم بتوان با این شاسی کار زد ، در کوتاه مدت خمش در شاسی ایجاد شده و باعث خارج شدن دستگاه ار کالیبره می شود .

متاسفانه در حال حاضر وارد کننده ها به سفارش خود به شرکت های تولید کننده چینی سورسهای توان بالاتر را بر روی شاسی های مخصوص سورس های ضعیف می گذارند تا بتوانند قیمت فروش را پایین بیاورند.

موضوع بعدی لرزش بدنه دستگاه است: 

وقتی بدنه و شاسی دستگاه ضعیف است ، در هنگام حرکت محورها تنش ایجاد شده باعث به لرزه افتادن شاسی می شود ، یک نمونه آن اینکه شما نمی توانید با سرعت بالا دستگاه را حرکت بدهید چون به اصطلاح دستگاه زوزه می کشد . نمی توانید شتاب حرکت محورها را زیاد کنید ، چون دستگاه در اصطلاح "دکه" می زند ، مجبورید اینقدر سرعت را پایین بیاورید که به دستگاه صدمه وارد نشود.

پس در خرید دقت کنید.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش